Loyaliteit in de Horeca. Hoe werkt dat?

09 december 2019

In het Foodservice Community consumentenonderzoek vroegen we hoe loyaal mensen zijn aan een eetgelegenheid. En ook waarom. Heeft u trouwe klanten? Waarom komen ze terug? En hoe zit dat eigenlijk met de loyaliteit in de Horeca?

Leuke gasten die terugkomen naar je zaak. Dat wil haast elke ondernemer die eten en drinken aanbiedt. Een goed klantencontact leidt tot tevreden klanten die graag genieten en dat ook vertellen aan vrienden en bekenden. Uit het Foodservice Community onderzoek bij 1000 consumenten leren we dat 75% van de bevraagden regelmatig terugkeert naar dezelfde eetgelegenheid. Dat is best veel of niet?

Vrouwen zijn loyaler dan mannen … als het op restaurants aankomt dan toch. Er zijn op dat vlak geen verschillen tussen Vlaanderen en Wallonië. Millenials wisselen het meest en zijn dus het minst loyaal als het op uit eten gaan aankomt. De verhouding tussen prijs en kwaliteit is de hoofdreden om terug te keren. Vrouwen vinden dat trouwens veel belangrijker dan mannen. Vriendelijkheid van het personeel is meteen daarna de volgende belangrijke factor.


Wil je meer weten over het Foodservice Community consumentenonderzoek? Dat kan! Als professional panellid ontvang je een overzicht van de belangrijkste resultaten in de eerstvolgende nieuwsbrief. Nog geen panellid? Meld je dan hier aan! Want kennis delen is succes vermenigvuldigen.

Elke maand vers nieuws in je mailbox?
Meld je aan voor onze nieuwbrief!
AVG wettelijk geldende voorwaarden








Supporting partners


Foodservice Community Home

De online plaats waar professionals uit de foodservice wereld samenkomen. Informeren, kennis delen, inspireren en samenwerken daar draait het hier om. Samen met u gaan we een netwerk creëren voor ondernemers en leveranciers op de foodservice markt met een centraal platform voor onderzoeksresultaten, inzichten, nieuws, trends, recepten, inspiratie, tips, advies, …

Ontvang de nieuwsbrief

Ontvang de maandelijkse nieuwsbrief vol tips, trucs en agenda items.
Inschrijven nieuwsbrief