• Deliveroo benoemt Daniel Comptdaer als nieuwe Commercial Director voor België • Comptdaer wil Deliveroo’s aanwezigheid in de 11 Belgische steden versterken en in de 25 extra steden waar restaurants met hun eigen koeriers werken de MarketPlace+ functie verder uitwerken • Het toonaangevende food delivery bedrijf werkt wereldwijd met 80.000 restaurants samen en wil met deze nieuwe aanstelling voornamelijk het klantenbestand van haar partnerrestaurants nog verder helpen uitbreiden
Brussel, 7 januari 2020 - Deliveroo heeft Daniel Comptdaer aangesteld als nieuwe Commercial Director voor België. De nieuwe benoeming is één van de gevolgen van Deliveroo’s snelle en wereldwijde uitbreiding; het bedrijf is momenteel in 13 markten actief en werkt wereldwijd met zo’n 80.000 restaurants samen.
De benoeming van de heer Comptdaer heeft een directe impact op de 2.000 restaurants waarmee Deliveroo in België samenwerkt. Dankzij Comptdaers jarenlange ervaring in de foodservice zal Deliveroo België haar partnerrestaurants nieuwe klanten kunnen aanbieden zodat deze zich opnieuw meer kunnen toeleggen op de eigen gastronomische corebusiness.
“Restauranthouders worden met heel wat vaste kosten opgezadeld, zonder dat ze enige zekerheid over de bezettingsgraad van hun zaak hebben. Door mee te draaien in het Deliveroo-netwerk, kunnen ze hun zakencijfer opvoeren. Elke partner in ons netwerk is even belangrijk, niet in het minst de koeriers, zonder wie onze werkwijze onmogelijk zou zijn. Eigenlijk doorbreken we een klassieke commerciële verhouding, want hoe beter wij ons best doen, des te meer er besteld wordt en werk gegenereerd wordt voor de koeriers en de restaurants. Daar wordt iedereen beter van”, reageert de nieuwe Commercial Director.
Met de benoeming van Daniel Comptdaer wil Deliveroo haar partnerrestaurants nog meer nieuwe klanten helpen bereiken. Gemiddeld zien restaurants die met Deliveroo samenwerken hun omzet met 30% stijgen. Daarnaast wil het bedrijf partnerrestaurants helpen om hun aanbod af te stemmen op de vraag van de klanten door opkomende trends en inzichten met hen te delen en nieuwe Virtual Brands te creëren. Met een Virtual Brand kunnen restaurants hun eigen keuken en hulpmiddelen gebruiken om hun klanten een ander menu voor te zetten.
Meneer Comptdaer was tot voor kort Field Sales Manager Belux bij Lantmännen Unibake, de tweede belangrijkste Europese industriële bakkerij. Hiervoor was Comptdaer werkzaam bij Unilever Food Solutions, waar hij als commercieel afgevaardigde begon en tot Sales Manager doorgroeide. Samengevat lopen twee belangrijke rode draden doorheen Comptdaers loopbaan: het commerciële en de foodservice.
“De belangrijkste reden om deze stap te zetten is de mogelijkheid die me geboden wordt een nieuw hoofdstuk te beginnen in mijn passie voor foodservice. Het is een sector die permanent in beweging is. Terreinkennis en creativiteit zijn cruciaal om te handhaven. Jarenlang had ik het over 'klanten' wanneer we over restaurants spraken. Niet bij Deliveroo, waar we steevast de term 'partner' gebruiken. En dat is ook precies wat ze zijn. Het is een mentaliteit die me erg aanspreekt”, aldus Comptdaer.
Pierre Verdier, General Manager bij Deliveroo, reageert op de aanstelling:
“We zijn zeer blij Daniel te mogen verwelkomen binnen ons Belgisch team van bijna 50 medewerkers. Daniel brengt heel wat expertise, kennis en creativiteit met zich mee. Dit is goed nieuws voor Deliveroo alsook voor de meer dan 2.000 restaurants met wie we vandaag samenwerken.”
Wel, het is tijd om de kudde te verlaten! Zeker op het vlak van content marketing. Een wereld zonder kunnen we ons niet meer voorstellen. Miljoenen woorden, beelden en boodschappen krijgen we dagelijks te verwerken. Hoe denk jij in die massa op te vallen? Niet door braaf in de lijn te lopen en een dansje te doen wanneer men er om vraagt. Hoe dan wel? Wel, bij The Cult of Content proberen we het op zijn minst met aantrekkelijke copy, pakkende beelden en digitale handigheidjes. Een team ervaren marketeers, content managers, (freelance) copywriters en andere zonderlingen worden als het nodig is in stelling gebracht om jouw communicatie professioneel in handen te nemen. Wij garanderen bijzondere content, copywriting en digitale communicatie op maat van je doelgroep, op het juiste moment en via de kanalen waar je doelgroep aanwezig is. Ons team kent het klappen van de zweep op het vlak van content marketing, heeft al wel wat verwezenlijkt, maar is nog lang niet volgevreten. We zijn geen voetballers! Wij weten wat business is en verplaatsen ons razendsnel in de doelgroep. Zelfs al zijn het zwangere vrouwen met rugklachten! We zijn een clan met gevoel voor humor, zelfrelativering en af toe zelfspot. In elke vezel authentiek en met storytelling en klantgerichtheid in de bloedbanen. Contacteer ons, je merkt het vanzelf. Geef jouw digitale marketing een boost!
Meer over auteur →